Pages

Saturday, March 23, 2013

halloo

saya bekerja pada hari sabtu..lalala..tak ok..ok sebenarnya..tak kisah pun..lagipun bukan buat apa pun kat umah.ngee..

ok.. sebelum tu,jom kongsi informasi tentang blog ye.. ini untuk orang yang BEBAL dan kurang FAHAM la tentang fungsi blog.ehehehe.. selama dekat 10 tahun aku berblogging ni, masih ada gak yang tak faham apa tu fungsi blog.. tapi ada blog.kesian..biasalah BUDAK BARU NAK UP.. atau singkatan BBNU :P

1.Blog sebagai media sehala:Bentuk ini hanya memaparkan pengalaman hidup penulis,atau satu nukilan, semata-mata hanya suka-suka saja, kemudian menutup ruang komen bagi pembaca.
 
2.Blog sebagai media dua hala:Bentuk ini serupa seperti yang pertama, hanya saja dengan cara ini, mampu memberi peluang kepada pembaca untuk memberi komen serta mengenali penulis seterusnya menjalin persahabatan melalui blog itu. 

3.Blog sebagai media berbagai hala:Bentuk ini pun hanya memiliki perbedaan tipis dengan dua bentuk diatas, jika keduanya hanya di buat dengan suka-suka, yang ini  di buat dengan tujuan tertentu. Diantaranya sebagai maklunat dan pendidikan, promosi barang jualan, perhidmatan, dan pengiklanan.

4. BLOG UNTUK DIRI SENDIRI. hanya untuk tatapan diri sendiri dan taknak orang lain baca.. maksudnya private (ni aku tambah)

jadi..itulah fungsi blog..kalau rasa tak nak orang baca..private kan..ye tak.. :) peace yow..

ok..jom cite hal lain..hah..next month nak p cameron..sape mau join..jom..jom.. kita bergumbira di cameron.. nak g mkn strawberry bebanyak..

hah..amacam2x..menarik tak.hehehehe..terliur tak agak2x?

terliur kan..aku takda la peminat tegar pada strawberry ni..tapi kalau makan ngn yogurt..aduh..asyik..hehehehe.. ok..apa pun jom breakfast dulu.. kasi kenyang perut..hati happy. :P





No comments: