Pages

Monday, July 21, 2014

Cerita dan Kisahnya Tentang Raya

raya..hari raya..raya demi raya..
aku tidak raya..
balik malam raya..
balik seorang di hari raya..
sambil makan kuih raya..
ada orang tak dapat raya..
bersyukurlah boleh beraya..
walau hanya untuk dua hari raya..

terpaksa balik pada hari raya kedua..
kerja dan terus bekerja..
untuk kesenangan bersama..
aku..diri..dan mereka..
ehemm..susah nak berkata..
tahun ni dapat duit raya?
atau kena beri duit raya..
haih..aku nak duit raya..uwaaa..


raya tanpa siapa..
raya tanpa kekasih hati..
raya tanpa dia..
tapi aku masih punya keluarga..
 aku masih punya engkau..dan mereka
walau tidak sama..
dahulu kita berkasih..sekarang kita berkawan
tapi kita saudara..
islam.. ya..kita saudara seislam..


Maafkan jika ada salah dan silap..
sepanjang semua mengenali diri..
aku tak pernah sempurna..
aku selalu membuat dosa..
dengan rendah diri.. kemaafan aku pinta..
dan setiap kesalahan,kau..dia dan mereka
telah aku maafkan..
takda dendam.. 0 - 0 gaya muda berkata..

Selamat Hari Raya semua..

p/s : its been a while i'm not bergayut with someone..thx you my fren.. ada disetiap hariku..




sengaja tidak ku buang watermark mereka.. kerana aku tahu bukan mudah untuk dibuat..tinggalkan sedikit penghargaan :)

Selamat Hari Raya :)



2 comments:

Pencari Hati said...

Selamat Hari Raya
Maaf Zahir kalau ada salah silap.

Jangan bersedih hati ye
Balik raya hari kedua
dapat elakkan jem :P

Makanya selamat jiwa hati dari memaki di jalan.

pape pun jangan bersedih hati
:) nikmatilah hari2 serta saat yang ada dengan gembiraa

sisigelapaku said...

balik raya ke dua lagi jem wak..orang nak p beraya..kita nak balik kl.hehehe