Pages

Monday, November 19, 2012

kepercayaan

saya ada masalah yang mana sy susah nak letakkan kepercayaan pada orang.. saya tak percaya pada orang..atau dengan erti kata lain..saya tak percaya pada benda hidup..

hah..normal tak sy nie.. saya sentiasa syak wasangka.. sebab tu saya suka mengakhirkan sesuatu sebelum orang lain mengakhirkannya.. sebab saya takut kecewa..mungkin saya tak yakin dengan orang lain..hmm

saya tahu..sikap sy ni buat banyak orang tak senang.. orang takkan dapat tahu apa yang ada kat dalam minda saya nie.. saya tak benarkan seseorang pun masuk ke dalam minda saya.. dan tahu apa yang saya fikir.. sebab saya tak tahu siapa yang patut saya percaya.. saya cuma percaya kat diri saya sendiri je..

tapi peliknya saya..bile saya dah berikan kepercayaan pada orang.. saya akan sentiasa percaya pada dia.. saya tak tinggalkan sikit pun ketidak percayaan pada dia.. susah kan jadi saya nie..

kata orang..kita kena tinggalkan 10% ketidak percayaan pada orang..tapi saya tak.. saya percaya 100%. hmm..

saya cuba ubah diri saya.. sebelum ni..banyak yang saya lepaskan..kerana sikap tak percaya..

ada sesetengah perkara,saya langsung tak pertahankan.. kerana saya nak mengelak dari masalah.. kerana saya taknak berdepan dengan masalah itu.. jadi saya lepaskan ia pergi..

tapi seseorang menyedarkan saya.. yang kita kena berdepan dengan masalah kita.. atau sampai bile kita nak mengelak dan lari dari masalah kita...

saya sebenarnya takut.. saya takut untuk memberikan kepercayaan pada orang.. mungkin masalah sebenar adalah diri saya sendiri.. bukan pada orang lain..

orang cakap sebelum kita jadi mangsa..kita perlu jadi pemangsa.. dan saya benci bile org ckp macam tu.. :(.
saya tak berniat.. apa yang saya rasa selama ni jujur dari hati saya.. kalau sy ckp sy syg..saya betul2x maksudkannya..

tapi kadang2x keadaan..keadaan berubah..manusia berubah..dan untuk perubahan itu.kita mungkin akan hilang sesuatu.. persahabatan. 

No comments: